Knjiga, ki jo je prebral Brian Tracy (https://www.briantracy.com/), vodilni svetovni strokovnjak na področju doseganja osebne in poslovne uspešnosti, motivator in poslovni svetovalec, avtor več kot 45 knjig, ki so prevedene v več kot 40 jezikov ter več kot 300 avdio in video izobraževalnih programov, ter jo pospremil z besedami:
"To je izjemna knjiga, polna praktičnih napotkov in strategij za zmanjševanje konfliktov ter izboljšanje komunikacije na vseh področjih poslovnega življenja."
Komunikacijska blaginja pomeni stanje kakovosti komunikacije v nekem odnosu ali organizaciji. Splošno znano je, da imajo konflikti škodljive posledice na odnose, motivacijo in učinkovitost ter dobro počutje na splošno. Konflikti na delovnem mestu imajo lahko uničujoče posledice in to tako za zaposlene kot za podjetje. Kljub temu obstaja mnogo navdihujočih zgodb o uspešnih medosebnih odnosih v podjetjih, ki ohranjajo visoko kakovost komunikacije - in tu ne gre zgolj za naključje ali srečo, temveč za to, da se nekaterih stvari lotevajo drugače. Kako, boste odkrili v knjigi Komunikacijska blaginja!
Knjiga nam predstavi način za razumevanje, preverjanje, obvladovanje in popravljanje produktivne ter konstruktivne komunikacije. Ta knjiga je izjemna, saj opazuje konflikt in komunikacijo skozi transformativni okvir. Tako delodajalci kot zaposleni bodo lahko veliko pridobili z branjem te knjige.
Saša Einsiedler o knjigi: "Knjiga Komunikacijska blaginja je odličen pripomoček za vse, ki vodijo ljudi, ki so prepoznali vrednost ohranjanja dobrih odnosov na delovnem mestu in se zavedajo, da so podjetje pravzaprav ljudje, ki potrebujejo občutek slišanosti, pripadnosti ter sprejetosti in koristnosti." Saša Einsiedler, trenerka komunikacijskih veščin, avtorica in trenerka
Vsebina:
Transformativni pogled na konflikt in komunikacijo
Destruktivna in konstruktivna interakcija
Kaj si ljudje želijo, ko se znajdejo v konfliktu
Transformativna komunikacija
Konflikt in mediacija
Stopnje konflikta
Kurativno, preventivno in proaktivno obvladovanje konfliktov
Odpornost na konflikt
Opazovanje komunikacije in njene kakovosti
Vpliv konfliktov na druge
Zgodnje posredovanje v konfliktu
Cena, ki jo plačujemo za konflikt
Zakaj se ljudje izogibajo konfliktu
Bodite hitrejši od konflikta
Komunikacijska blaginja in komunikacijsko razvajanje
Merjenje komunikacijske blaginje
Možnosti za posredovanje
Pozornost in ustrezno odzivanje na motnje v interakciji
Novi standardi komunikacije za organizacije in družbo
Uvajanje komunikacijske blaginje
V videu je knjigo komentiral tudi francoski mediator, coach in avtor Thierry Garby in
O AVTORJU
Marko Iršič je eden vodilnih slovenskih strokovnjakov na področju komunikacije in obvladovanja konfliktov, predavatelj, mediator in trener mediatorjev. V Leuvenu v Belgiji je končal študij iz pedagoških znanosti (Master of Educational Studies), v okviru katerega se je osredotočal na problematiko medosebnih odnosov in obvladovanja konfliktov. Napisal je vrsto poljudnih člankov ter knjige Umetnost obvladovanja konfliktov (2004), Mediacija (2010), Communication Wellness (2017), Conflict Competence (2017), Komunikacijska blaginja (2019), Obvladovanje jeze (2020) in prenovljena izdaja knjige Mediacija (2020).
Leta 2003 je ustanovil Zavod Rakmo, v okviru katerega vodi seminarje in delavnice s področja medosebnih odnosov, komunikacije, mediacije, obvladovanja konfliktov, obvladovanja težavnih strank in obvladovanja stresa doma in v tujini.
Mnenja o knjigi
Komunikacijska blaginja temelji na modelu transformativne mediacije in ponuja dragocene uvide v ključno vlogo komunikacije v konfliktu. Bralci bodo našli mnogo koristnih idej glede tega, kako ustvarjati in vzdrževati konstruktivno komunikacijo, tudi ko se pokažejo težki konflikti. Joseph P. Folger, Ph.D., profesor na Temple University, Philadelphia PA, predsednik Institute for the Study of Conflict Transformation
Marko Iršič je povezal izobilje snovi z različnih področij (od mediacije, psihologije dela, organizacijskih sprememb do osebnostnega razvoja) v celoviti, praktični in pozitivni knjigi, ki lahko pomaga vsaki organizaciji pri učinkovitih ukrepih za omejevanje škode, ki jo konflikti povzročajo ljudem in produktivnosti. Katherine Graham, predsednica CMP Resolutions in soavtorica knjige Mediation for Managers
Marko Iršič je popeljal Obljubo mediacije na naslednjo stopnjo z opisom tega, kako obravnavati konflikte, še preden se zaostrijo z namenom boljše medosebne komunikacije in kakovostnejših odnosov. Uporaben pregled in konkreten vodnik za humanizacijo našega sveta. Hania M. Fedorowicz, European Institute for Community-based Conflict Resolution
Ta knjiga spreminja paradigmo! Predstavlja konflikt in kakovostno komunikacijo kot kontinuum ter daje konkretne napotke za premik v smeri konstruktivne komunikacije v vsaki situaciji. Mišo Pušnik, mediator, trener mediatorjev in direktor Centra za transformativno mediacijo
Marko Iršič premika paradigmo transformativne mediacije v širši okvir komunikacije in ji daje nov pomen ter pomembnost za družbo kot celoto. Predstavlja praktično in uporabno orodje za pridobivanje znanja širjenje zavedanja o konstruktivni interakciji, ki je ključna za splošno blaginjo v medosebni komunikaciji. To lahko poveča transformativno sposobnost posameznikov, organizacij in skupnosti. Reny Tuinstra, MfN-registerirana mediatorka in trenerka, ustanoviteljica in lastnica podjetja Tuinstra Mediation
Komunikacijska blaginja predstavlja nov način za razumevanje, preverjanje, obvladovanje in popravljanje produktivne ter konstruktivne komunikacije. Ta knjiga je izjemna, saj opazuje konflikt in komunikacijo skozi transformativni okvir. Tako delodajalci kot zaposleni bodo lahko veliko pridobili z branjem te knjige. Michelle Zaremba, direktorica Dayton Mediation Center, partner pri Institute for the Study of Conflict Transformation, avtorica knjige The Wheels on Fire
Tudi v vrhunskem športu se pojavljajo konflikti. Prav zato je še toliko bolj pomembno, da je komunikacija med tekmovalcem, trenerji in ekipo, ves čas trenažnega ali tekmovalnega procesa na čim višji ravni. Predvsem je pomembno, da je komunikacija iskrena in konstruktivna, da tekmovalec kakršne koli dvome oziroma dileme čim prej razreši. Tak športnik ima tako največ možnosti za napredek in vrhunski rezultat na tekmovanju. Komunikacijska blaginja je pravi recept za dolgoročni uspeh na katerem koli področju, tudi osebnem. Zato sem zelo vesela, da je na knjižne police prišla knjiga, ki bo lahko marsikomu v pomoč. Verjamem, da tudi vrhunskim športnikom in njihovim ekipam. Natalija Gros, bivša profesionalna športna plezalka, svetovna prvakinja v skupni razvrstitvi svetovnega pokala v kombinaciji 2007, evropska prvakinja v kombinaciji in balvanskem plezanju 2008, soavtorica knjige Z glavo in srcem do vrha
Veliko delujem v različnih podjetjih in opažam, da je prepoznavanje in obvladovanje konfliktnih situacij eden od temeljnih pogojev uspešnosti podjetja. Zagotovo je knjiga Komunikacijska blaginja odličen pripomoček za vse, ki vodijo ljudi, ki so prepoznali vrednost ohranjanja dobrih odnosov na delovnem mestu in se zavedajo, da so podjetje pravzaprav ljudje, ki potrebujejo občutek slišanosti, pripadnosti ter sprejetosti in koristnosti. Saša Einsiedler, trenerka komunikacijskih veščin, avtorica in trenerka
Marka Iršiča poznam že vrsto let preko sodelovanja z World Forum of Mediation Centers. Od vsega začetka je bil aktiven na področju usposabljanja, izvajanja in širjenja transformativne mediacije. Marku čestitam, da je napisal to knjigo in njegovim razlogom zanjo. Če transformativna mediacija uspe priti na delovna mesta, bo neštetim posameznikom predstavila ta model in njegove prednosti ter lahko postala odlična odskočna deska za uporabo te pomembne tehnologije za obvladovanje konfliktov na vseh področjih medosebnih odnosov. Jeffry S. Abrams, mediator, arbiter, bivši predsednik Association of Attorney-Mediators, član posvetovalnega odbora UIA World Forum of Mediation Centers
Pogosto razmišljamo o konfliktih, šele potem ko postanejo negativni in destruktivni. Ta knjiga pa obravnava konflikt na različnih stopnjah in celo še preden se sploh pojavi. Marko Iršič razkriva inovativen pristop za ustvarjanje komunikacijske blaginje, vključno s praktičnimi napotki za proaktivno soočanje s komunikacijskimi izzivi. Janet Mueller, mediator, trener mediatorjev, partner pri Institute for the Study of Conflict Transformation
Konflikti so sestavni del našega vsakodnevnega življenja. Sliši se protislovno, a konflikti nudijo krasno priložnost za izboljšanje naših medosebnih odnosov. Za ta namen bi jih morali zaznati in razrešiti v njihovih najzgodnejših stopnjah. Kakovostna komunikacija lahko pri tem zelo pomaga. Ta knjiga nudi mnogo uporabnih napotkov za razvijanje komunikacijskih spretnosti in nas vabi k izboljšanju komunikacije, celo ko sploh še ni konflikta. Komunikacijska blaginja je predstavljena kot koristen pristop k razvoju potenciala za zgodnje razreševanje situacij, ki bi sicer lahko vodile do konflikta. Stanislav Lenart, Raziskovalec na Univerzi v Ljubljani, bivši načelnik združenja Slovenskih katoliških skavtinj in skavtov
Knjiga naslavlja dve področji – transformativno teorijo konflikta in teorijo komunikacije – prebral sem jo z užitkom. Ne dvomim, da bo ta knjiga prinesla veliko koristi. F. Peter Phillips, Business Conflict Management LLC, direktor programa Spretnosti alternativnega reševanja sporov na New York Law School
Vsi smo pozorni na telesno blaginjo. Vedno več ljudi je pozornih tudi na duševno in duhovno blaginjo. Le malo ljudi pa si sploh predstavlja, da lahko obstaja tudi komunikacijska blaginja. Knjiga Marka Iršiča briljantno pokaže, da je komunikacijska blaginja ne le zaželena, ampak tudi mogoča. Še več, Marko Iršič pokaže, da je razmeroma lahko dosegljiva v organizacijah in lahko tudi v družinah. Nekatere velike organizacije, kot so Svetovna banka in Združeni narodi promovirajo take programe za svoje zaposlene in menedžerje. In lahko potrdim, da Marko Iršič ni sanjač. Če se taki programi implementirajo, izjemno dobro delujejo in »blaginja« postane ustrezna beseda za opis odnosov med člani te organizacije. Thierry Garby, mediator, ustanovitelj UIA World Forum of Mediation Centers, avtor knjige Agreed! Negotiation and Mediation in the 21st Century
Všeč mi je izraz Komunikacijska blaginja. Veliko sem se naučil o naravi konfliktov in kako se jim izogniti ali jih reševati. Vsi bi morali vedeti več o tem, kaj je komunikacijska blaginja in kako biti boljši v komunikaciji. Na žalost se učimo mnogih manj uporabnih stvari v šoli in skoraj ničesar o komunikaciji. To knjigo priporočam vsakomur – od strokovnjakov pa do ljudi, ki radi berejo in se učijo uporabnih novih stvari. Aleš Lisac, avtor, predavatelj, prodajni svetovalec in strokovnjak v direktnem marketingu
Knjiga Marka Iršiča je krasen opis transformativnega procesa in raziskovanje vprašanja, kako lahko naslovimo konflikt bolj pravočasno in učinkovito. Nič ne more biti bolje, kot, če najdemo način, kako zdravo komunicirati. Najti način, kako dobro komunicirati in ustvarjati prostor za konstruktivne konflikte in nas voditi k pozitivnim uvidom, je dober cilj, za katerega si je vredno prizadevati. Toplo priporočam to knjigo vsem, ki bi radi našli načine za ustrezno obvladovanje konfliktov in transformacijo negativne v pozitivno interakcijo. Lisa Singh, , trener, moderator in mediator
S konflikti se že od otroštva srečujemo na vsakodnevni ravni, a nas kljub temu nihče ne nauči kako v teh, za nas zelo neprijetnih, situacijah ravnati konstruktivno. Naučimo se hoditi, jesti, brati, pisati, risati in čeprav se v konfliktnih situacijah znajdemo že zelo zgodaj v otroštvu (in kasneje tudi kot starši), nas teh veščin nihče ne priuči. Vpliv konflikta je vseobsežen in knjiga Komunikacijska blaginja nas pouči o tem, kako ga prehiteti ter nam ponudi vpogled vase, v prepoznavanje ali smo na konflikt občutljivi ali pa imamo razvito toleranco na konflikt. Predvsem pa nas knjiga ozavesti o možnosti transformacije konflikta in zelo dobro osvetli našo vlogo in odgovornost v konfliktni situaciji. Ne moremo ne-komunicirati, zato knjigo priporočam v branje vsem, saj je napisana preprosto in razumljivo. Maja Rotar, svetovalka na področju kariere in razvoja kadrov.